Az előző részben részletesen beszéltünk arról, hogy milyen alapokra támaszkodhatsz az esküvő szervezési ütemterved (ESZÜ) kialakítása és végrehajtása kapcsán.
Most készítettem Neked egy mintát, hogy lásd, hogyan is nézhet ki mindez konkrét példákkal.
A szervezés menetével kapcsolatban sokan, sokféle elképzeléssel, határidőkkel publikáltak már. Most egy átlagos, egy éves periódusban gondolkodunk együtt. Tudod, erről is beszéltünk: nem szabad semmit sem túl korán, sem túl későn kezdeni. Amit érdemes figyelembe venni viszont mindig: a népszerű szolgáltatók, különösen a helyszínek, fotósok és ceremóniamesterek nagyon korán elkelnek, akár egy-másfél évvel előre is.
Nálunk például két ajánlatkérési dömping időszak van általában: a szeptember-október, valamint a január (persze ez változó szolgáltatásonként). A tudatosabb párok azonban már június-júliusban megkeresnek bennünket, sőt már tavaly év vége felé elkezdtek 2015-ös ajánlatkérések érkezni. A január egyébként is a foglalások időszaka minden területet érintően, így azt követően már valószínűleg nehezebb dolgod lesz, különösen, ha május és szeptember (vagyis a szezonban) közötti időszakban tervezed az esküvődet. Ezért sem érdemes halogatni sokáig, és ezért is nem értek egyet azzal, hogy az esküvő kiállítások január végén-február elején kerülnek megrendezésre… Van még egy kisebb, de jól érzékelhető hullám, ami általában április-májusra esik, ezek az úgynevezett késők. Ebben az időszakban már nagyon-nagyon jelentősen csökken az esélyed arra, hogy szabad lesz a kiszemelt szolgáltató, valószínűleg kompromisszumot kell majd kötnöd. Hogyha ragaszkodsz valakihez, akkor őt érdemes majd először megkérdezned, hogy mikor van még szabad időpontja, mielőtt bármit is lépnél.
(Megragadom az alkalmat itt – hangsúlyozottan öntömjénezés nélkül! -, hogy megköszönjem a bizalmat azoknak a párjainknak, akik úgy hívtak fel, kerestek meg bennünket, hogy ők még semmit sem tudnak, csak azt, hogy minket szeretnének esküvő fotósuknak, mondjuk meg, mikor érünk rá… Hálás vagyok a sorsnak ezért, ez tényleg nagyon nagy ajándék!)
Ismételjünk még egy kicsit, jó? Az ütemtervhez kell tehát, hogy:
- mit
- mikor
- mikorra
- ki
Belecsempészünk még egy esküvős oszlopot is azért, ez lesz a kitől, vagyis az álomszolgáltató/szolgáltatók.
Nézzük akkor ehhez igazodva, hogyan érdemes összeállítanod az ESZÜ-t.
Az alapokkal már nem vacakolnál?
Elkészítettem Neked a fenti táblát szerkeszthetően, valamint egy esküvői feladatokhoz kapcsolódó ellenőrző listát és egy szolgáltatókat összesítő munkalapot is.
Töltsd le magadnak!
(www.fenylabor.hu/ESZU.xlsx)
A következő alkalommal a piszkos anyagiakról beszélünk majd.
Addig is várom szeretettel a kérdéseidet, véleményedet!
